Je suis arrivée - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jose Seuren - WaarBenJij.nu Je suis arrivée - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jose Seuren - WaarBenJij.nu

Je suis arrivée

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jose

13 Januari 2008 | Frankrijk, Tours

Salut,

Je suis arrivée! Gisterochtend hebben pap en mam mij weggebracht naar het vliegveld in Eindhoven. Freke en Renee, twee lieve studievriendinnetjes van mij, kwamen mij ook uitzwaaien. Het inchecken viel een beetje tegen: ik moest 50 Euro extra betalen omdat ik teveel kilo's had.. En dat maal twee want in Londen, waar ik moest overstappen, moest ik opnieuw dit bedrag betalen. Beetje jammer..En nu ik mijn kamertje heb ingericht blijkt ook wel dat het behoorlijk wat (onnozele) spullen zijn. Maar ja, het is wel fijn om lekker je eigen spulletjes te hebben in een vreemde omgeving.
Op het vliegveld hebben we gezellig een kopje koffie gedronken en toen was het moment toch echt daar: ik moest door de douane. Pff wat rot moment is dat! Tijdens de vlucht naar Londen heb ik de boekjes gelezen waar iedereen in geschreven had. Dat was af en toe wel slikken, maar ik heb er ook vaak om moeten lachen.
Het vliegveld in Tours is ontzettend klein. Twee gates om precies te zijn. Vanaf daar heb ik de bus naar de stad genomen. Toen ik daar aankwam kreeg ik helemaal kriebels! Tours is echt super mooi. Veel kleine straatjes, houten huisjes en gezellige pleintjes.
Om 17 u kon ik mijn kamer in. Dat zag er wel aardig uit. Maar het is natuurlijk geen huize Fort Kijk in de Potstraat.. ;-) Op de vierde verdieping van het hostel waar ik verblijf zitten allemaal Erasmus studenten die voor een half jaar of een jaar blijven. Er zijn veel Italianen, Spanjaarden, Duitsers, Engelsen en Americanen. Ze spreken wel allemaal Frans met elkaar. En dat Frans spreken viel me helemaal niet tegen! Ik maak natuurlijk honderden fouten maar ik kan me prima verstaanbaar maken en gesprekken voeren. Dus ik ben meteen mee op stap gegaan! Super leuk. Maar rond half twee was ik toch wel fatigué.. En ben ik naar 'huis' gegaan.
Vanmorgen heb ik uitgeslapen en een ontbijtje gehaald; croissants natuurlijk.. En zometeen heb ik met een Nederlands meisje afgesproken dat hier ook gaat studeren.
Tot dusver gaat het allemaal prima! Het is wel echt wennen. Je kent helemaal niemand en de omgeving is vreemd. Maar ik vind dat ik aardig doe :-)
Maandag ga ik beginnen op de universiteit. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan! Daarover de volgende keer meer. Voor nu: Au revoir!

Xxx José

  • 13 Januari 2008 - 12:26

    Ellen:

    Ha!
    Wat fijn om te horen dat het allemaal goed met je gaat. Maar dat van die bagage is inderdaad wel een duur grapje...Maar meteen gaan stappen dus? Ik had niet anders verwacht:p Nou ik ga weer aan de studie.

    Veel plezier!

    x Ellen

  • 13 Januari 2008 - 12:28

    Petra:

    Hey! Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent en dat je al zoveel mensen ontmoet hebt! En als je je nu al zo goed verstaanbaar kunt maken in het Frans gaat het zeker wel lukken allemaal daar!!
    Dikke kus Petra.

  • 13 Januari 2008 - 12:31

    Peter:

    Hallo

    Ik zei toch al: Neem niet teveel mee. wat je vergeten bent, kun je daar ook kopen.... Typisch vrouwen....

    Hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat.

    Liefs
    Peter

  • 13 Januari 2008 - 12:51

    Mariek:

    Ha Jose

    Wel beetje vrouwenkwaaltje.....!!!haha!!
    En of course gelijk het feestbeest uithangen!haha!
    Veel plezier met Tours verkennen!!

    Kus Mariek

  • 13 Januari 2008 - 13:56

    Daantje En Jess!:

    Heej (tante)jose,

    Leuk om te lezen dat alles goed is gegaan! Alleen die kilo's???:S Hoeveel zou ik dan wel niet bij hebben moeten betalen??:D:P! Sorry kon het niet laten! Stuur je nog even je vrije weekende/weekdagen door?? kan ik alvast kijken voor te boeken!

    Dikke kuss en knuffel van hier!!

    (K)(K)(K)(K)(K)

  • 13 Januari 2008 - 16:26

    Yvonne:

    he meis.
    Fijn dat je reis goed is gegaan. Balen van die 100 euro, maar dat ben je over een week ook weer vergeten ;) Fijn dat je je weg al een beetje hebt kunnen vinden daar. En ik weet zeker dat je je er daar goed zult gaan voelen. Heel veel plezier morgen op de uni! Hoor snel weer van je.

    kus Yv

  • 13 Januari 2008 - 16:30

    Renée:

    Hee José!

    Zei toch dat het allemaal goed ging komen! Echt super dat je meteen op stap bent geweest en dat het Frans al zo goed lukt. En guess what: nu jij weg bent, ben ík echt de volgende dus heb STRESSSSSS!! ;)

    Heel veel liefs Renée

  • 13 Januari 2008 - 18:27

    Renate:

    Salut José.

    Jammer dat ik je niet meer gezien heb net voor je bent vertrokken naar Frankrijk, maar ik wens je heel veel plezier en vind het heel leuk dat ik op deze manier kan volgen wat je allemaal voor avonturen beleeft in het mooie Tours.

    Au revoir,

    Renate

  • 13 Januari 2008 - 19:20

    Anky:

    Ha!
    Gelukkig dat je het gelijk naar je zin hebt, twijfels voor niets geweest.
    Maar het is wel balen van die koffers (en ik maar verkondigen dat het niet zoveel uitmaakt, die paar extra kilo's, schaam)
    Heel veel succes morgen met je eerste dag op de uni.
    Ben benieuwd naar je volgend verhaal.

    Kus Anky

  • 13 Januari 2008 - 20:35

    Stefan:

    Haai José!

    Hmm, extra kilo's... Zeker veel kleren ;). He maar goed te horen dat je kennismaking geslaagd is. Een goed begin is het halve werk, dus dat belooft wat voor de komende maandjes!

    Tot horens!

    x Stefan

  • 14 Januari 2008 - 00:21

    Paul:

    Dat klinkt ernaar dat het vast een hele leuke tijd gaat worden! Die extra bagage moet vast en zeker ook weer allemaal mee terug naar Nederland :p Have fun!

    Au revoir ;)

  • 14 Januari 2008 - 03:04

    Sanne:

    Heej meis,

    Super dat je nu ook eindelijk het land uit bent! Geniet er maar van want geloof me, het is voorbij voordat je het weet... Pff, straks hebben we elkaar al meer dan een jaar niet gezien, vreemd zeg! Geniet ervan en misschien kom ik je wel opzoeken als ik weer terug ben... :-)
    Liefs Sanne

  • 14 Januari 2008 - 15:06

    Wil:

    he meis,

    Wat fijn zeg dat het Frans zo goed gaat!! Zou ik je niet nadoen. En natuurlijk ben jij de eerste dag in Frankrijk al weer te vinden in de kroeg... Heel veel succes met je colleges deze week!!!

    kus Wil

  • 14 Januari 2008 - 15:55

    Mathijs:

    Hoi Jose,
    Wat een happening zeg....gaaf dat je het wel allemaal maar ff doet! Respect hoor....ik zou zeggen, geniet er lekker van, en hou me op de hoogte van je avonturen.... leuk!!
    Knuf mathijs

  • 15 Januari 2008 - 12:01

    Myrthe:

    Ha José!
    Echt super dat je nu in Tours zit, over een half jaar ben je zeker een hele ervaring rijker.
    Meid, geniet ervan, ik volg je iig wel op deze site.
    Groetjes,
    Myrthe.

  • 15 Januari 2008 - 17:46

    Charlotte:

    hej meid! Goed om te lezen dat het tot zo ver prima verloopt! Hoe waren de eerste dagen op school? ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!
    Veel plezier nog daar!

    liefs x Charlotte

  • 16 Januari 2008 - 17:23

    Melanie:

    Ha lieve Jose!
    ik zie nu pas dat je ook een site hebt! leuk zeg! Heel veel succes in je nieuwe leventje en met het frans natuurlijk, lukt dat al een beetje?
    Ist gezellig in de herberg met al die studenten, vast wel!
    Heel veel liefs en veel plezier daar!
    Dikke knuffel, Melanie

  • 16 Januari 2008 - 18:15

    Henriet:

    Bon jours

    Leuk dat uiteindelijk toch alles goed gekomen is met jouw reis en jouw kamer.
    We wensen jou een gezellige en leerzame tijd toe. Ik volg het verder wel. Met al dat Frans geouwehoer. a.u.b. de Lottumse taal niet verleren

    Hoiie Henriet en fam.

  • 17 Januari 2008 - 09:32

    Sonja:

    ha nichtje fijn dat je goed bent aangekomen. dat van die teveel kilo's zou mij nooit gebeuren haha succes daar
    au revoir x sonja

  • 19 Januari 2008 - 19:46

    Tom:

    Lieve José,

    Hoe is het inmiddels daar in Tours? Alles met de Franse slag, of nog steeds Hollands?

    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jose

Bonjour a tous! Welkom op mijn site, waar ik jullie op de hoogte zal houden van mijn Franse leventje in Tours.. Dikke kus, Jose

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 40797

Voorgaande reizen:

12 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: